Les mètriques d'un CRM: com mesurar el rendiment d'un CRM |
Les empreses busquen cada dia millorar el servei d'atenció als seus clients. El CRM és l'eina dissenyada per ajudar les empreses a gestionar millor la seva relació amb els clients mitjançant la creació i recopilació de dades obtingudes pels comercials o mitjançant dades proporcionades pels propis clients. El CRM permet parametritzar i controlar la relació entre organització i client per millorar la satisfacció d'aquest, la seva lleialtat i en definitiva els ingressos amb l'empresa. Però perquè el rendiment d'un CRM sigui realment útil per a una companyia, aquest ha de proporcionar informació mesurable i analítica que permeti establir aspectes de millora sobre els mateixos.
Algunes de les mètriques que ofereix el CRM són:
És obvi que la implementació d'un CRM en una empresa permet millorar la relació amb el client i el servei d'atenció, la inversió, canvis interns i de funcionament que comporta en una empresa. És per això que es fa necessari disposar de paràmetres que permetin avaluar el seu rendiment, i que ajudaran en la presa de decisions en un negoci. Més informació.
Tornar