Blog

Divide et vinces (divideix i guanyaràs)

Blog >>


Aquesta frase famosa pronunciada per Juli Cèsar i Napoleó, ens dóna idea d'allò que avui suposa un màxim en el màrqueting per a empreses.

Avui dia, ja no funciona el recurs d'enviar tota la informació massivament a tots els nostres clients, no funciona l'enviar-ho tot a tothom, ja que això satura els clients i crea un efecte rebuig de la teva empresa.

Avui el client és més exigent i de la mateixa manera que t'agraeix que li enviïs la informació interessant per al seu negoci, també et demana que no li enviïs allò que no li interessa per a res.

I per descomptat, més exigents són els clients potencials, en els quals l'efecte rebuig és encara més acusat.

Per això necessitem una eina que ens permetin segmentar la nostra cartera de clients i sobretot els nostres potencials clients, d'una manera fàcil i ràpida, i que ens permeti comunicar a cada segment la informació més rellevant per a ell.

AQUESTA EINA ÉS UNA PART FONAMENTAL EN UN CRM.

Un CRM, entre altres funcionalitats, ens permet en qüestió de segons agrupar i segmentar la nostra base de dades, tant de clients com de clients potencials, per fer accions o comunicar informació d'interès per a aquests grups, i no només això, sinó que ens permet dirigir les nostres comunicacions a la persona adequada dins de cada empresa.

I a més, i no menys important, ens permet excloure els clients que ens han comunicat que NO volen rebre informació, de forma segura.

Un exemple seria els comunicats fiscals que envia una gestoria al sector de l'alimentació.

Aquesta informació és rellevant per a les empreses del sector i també dins de l'empresa, per a la persona responsable de les finances.

Evitem enviar informació a altres sectors que no són l'alimentació, i sobrecarregar-los d'informació irrellevant per a aquests.

I la reflexió que us proposem és pensar com teniu segmentada la vostra base de dades.

  • Tinc els clients i potencials clients segmentats?
  • Quin tipus de segmentacions necessito per als meus comunicats o accions?
  • Puc excloure a qui no vol rebre informació?
  • Puc dirigir les meves accions a la persona adequada de cada empresa?
  • Amb quina freqüència em comunico amb els meus clients i potencials?
  • Quin és l'últim comunicat que he enviat a una empresa?

 

Tornar
Facebook
Google Plus
Twitter
Linkedin
Email